lördag 4 november 2017

171014 Nya Zeeland - dag #01

I dag är dagen då jag äntligen ska åka på min drömresa till Nya Zeeland, en resa jag sparat till och planerat för i 1,5 år. Självklart känns det lite pirrigt när jag står där i incheckningen men allt flyter på bra och vid gaten träffar jag på mina första resekamrater.



Efter ca 6 timmars flygresa landar vi i Dubai men att ta sig till transferhotellet tar längre tid än jag först räknat med. Först får vi åka transferbuss från flygplanet. När vi sen tagit oss till bagagebanden visar det sig att det inte är så enkelt att hitta till transfer disken för buss till hotellet. Får fråga på flera ställen innan vi till slut kommer till rätt disk.


I Dubai får jag träffa nästan alla mina resekamrater, alla utom dom två som kommer från Kastrup. Dock dröjer det till sent in på natten innan vi checkat in på hotellet, men vad gör det när man har en så spännande resa framför sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar