söndag 22 juli 2018

180701 - Japan dag 2

Det är mitt i natten och jag har nu hittat till rätt gate för flyget till Osaka. Träffar på nästan alla av mina kommande reskamrater, vi lyckas lokalisera varandra i gaten.


Herrtoaletterna på Dubais flygplats är kombinerade med en praktisk duschslang.


Flygresan till Osaka är lite längre än den första. Det är väldigt kallt i kabinen men jag har en filt och lite olika filmer att välja mellan. Passkontrollen går nästan överraskande snabbt och smidigt och när vi hämtat ut väskan ser vi vår guide som väntar på oss. Alla är nu samlande och vi beger oss till bussen för att åka till hotellet.


Dagen avslutas med middag på hotellet där vi själva får koka tunna köttbitar vid bordet. Maträtten kallas för Shabu Shabu berättar vår guide. Mycket trött återvänder jag till mitt hotellrum men utsikten går knappast att klaga på.


En av de första sakerna jag lagt märke till här i Japan är toaletterna. Det finns ovanligt många knappar att trycka på för hur man vill ha sitt toalettbesök. Naturligtvis finns även en vanlig spolknapp också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar